woensdag 23 januari 2013

23 Rottemeren

Aan de westkant van de Reeuwijkse plassen zie ik een hoop sneeuw op het ijs. Ik kan er weinig schaatsplezier ontdekken. Ik besluit door te rijden. Gedreven door een klein beetje heimwee, parkeer ik mijn auto bij restaurant de Roerdomp.

 
Hier druipt het schaatsplezier er vanaf. Om te beginnen het waarschuwingsbord. Pas bij een dikte van 12 cm zou het ijs veilig zijn. Maar goed dat niemand zich hier iets van aantrekt. Er staan twee veegmachines geparkeerd. Later kom ik er nog een aantal tegen. Met inventieve zittingen.
 
 
Ik schaats in eerste instantie richting Bleiswijk, daar waar de A12 te zien is. De geveegde baan komt er redelijk in de buurt. Dan ga ik op weg naar de ophaalbrug, richting Oud Verlaat. Helaas komt de baan niet zover. Laat staan dat ik de brug passeer. Een klein stukje klunen vind ik niet erg. Maar een complete wandeling al klunend afleggen, nee. Zelfs het vooruitzicht over de Rotte te schaatsen krijgt mij niet zover.
 
 
Ik ontdek de eerste 'Koek en Zopie' tenten van dit seizoen. Ik besluit een bakkie snert te nemen, al vind ik 3 euro een beetje overdreven. Het is in ieder geval voldoende brandstof voor nog zeker drie rondjes schaatsen. Voortdurend alert op de slechte stukken, time ik een half uur voor een rondje, dat is dus ruim 8 km.


Welk lied wordt er bij deze koek en zopie tent gedraaid?
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten