vrijdag 25 januari 2013

25 Reeuwijkse Plassen

De weg naar het Wapen van Reeuwijk mag ik niet in: de weg is afgezet, men verwacht nogal wat volk. Men wil hier geen Giethoornse taferelen. Langs de straat met de naam Treebord vind ik een plekje voor de auto.
 
 
Ik loop over een bruggetje en al snel ben ik bij een prima opstapplaats. Er is een baan geveegd, die de gehele plas 's-Gravenbroek rond gaat. Bij het Wapen van Reeuwijk is het een gezellige boel. Af en toe zijn er stukken met slecht ijs. Op sommige plekken ligt een flinke plas met water.
 

Ik steek over naar een andere plas. Bij het gedeelte van de plas langs de weg is het ijs van slechte kwaliteit. De overige gedeelten van de baan, die ook weer om het gehele meer, de Elfhoeven,  heen gaat, is zeer acceptabel. Het is hier iets minder druk en er zijn geen plassen met water.
 
Ik steek nog een andere plas over. Dan kom ik bij een wat afgelegen plas, waar het ijs echt goed is. Ik denk dat dit de Vrijhoef is. Het is een flinke klus om de hele plas rond te schaatsen. Het is wat grijs en kil. Ik keer terug naar de vorige plassen. Prompt komt het zonnetje weer te voorschijn.
 
 
Tot slot doe ik nog een rondje om het meer bij het Wapen van Reeuwijk, dan vind ik het welletjes.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten