vrijdag 18 januari 2013

18 't Zand

Na twee mislukkingen op rij, wordt het hoog tijd dat ik me weer eens op het ijs kan begeven. Ik heb iets meer zekerheid ingebouwd. Ik ben op weg richting het plaatsje Alphen, iets onder de A58 van Tilburg naar Breda. Borden voor de recreatieplas 't Zand leiden me naar een weg dwars door het bos. Hier doet men niet aan gladheidsbestrijding. Aan het einde van de weg is een parkeerplaats. Een kort stukje lopen brengt me aan het meer.

 
Er zijn vooral veel ouders met kinderen en een slee. De heuvelachtige omgeving is ideaal om met een slee naar beneden te glijden. Op het ijs ben ik lange tijd de enige. Ik draai rondjes om het meer. Iedere keer weer 2 km tot de schemering valt. Ik heb me prima vermaakt op het ijs, dat soms een beetje kraakt, maar zeer acceptabel is. De prachtige omgeving maakt het een genot om hier een middag te bivakkeren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten