donderdag 17 januari 2013

17 IJzeren Man

Met de fiets toog ik via het knooppunten netwerk richting Vught. Het netwerk van knooppunten houdt geen rekening met sneeuwval. Er zijn wegen bij die niet zijn geveegd of waar niet is gestrooid. Dan is het ploegen door de sneeuw. Ook deze activiteit heeft zijn charmes.
 
In de loop van de middag komt ik bij de grote plas. Ik loop met de fiets aan de hand langs de zijkant van het meer tot ik dichter bij het ijs kan komen. Het ziet ernaar uit dat de hele plas is dichtgevroren. Het oppervlak ziet er strak uit. Er is niemand te zien. Ik kom alleen wat mensen tegen die de hond aan het uitlaten zijn.
 
 
Pogingen op het ijs te staan, stranden direkt. Aan de kant is het ijs niet meer dan een cm dik. Dit is erg teleurstellend. Ik had stiekem gehoopt hier de schaatsen onder te binden. Maar deze heb ik voor niets meegenomen. Daar zijn nog wel wat nachtjes strenge vorst voor nodig.
 
Op de terugweg doe ik Den Bosch aan. De vaart waar ik langs fiets ligt gedeeltelijk nog open. Ook de kleine meertjes onder de stad zijn nog niet eens allemaal dicht gevroren. Hier is een flink portie geduld nodig.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten